Ervaringen
Hét succes van het afgelopen jaar is het ICTKeurmerk. Op deze pagina delen huidige Keurmeesters hun ervaringen graag met u.
De ervaring met het ICTKeurmerk van Het ExperTeam/Jeroen Pasman
Ook Jeroen Pasman van Het ExperTeam / Jeroen Pasman, gaat proactief aan de slag met het ICTKeurmerk. "Ik heb inmiddels al best wat certificaten mogen uitgeven. De meeste daarvan zijn bij vaste klanten, maar ook bij een aantal nieuwe. Tijdens het consult leg ik de klant uit dat hun PC of laptop een jaarlijkse keuring heeft gehad en dat ik ervoor gezorgd heb dat hun computer voldoen aan alle veiligheidseisen. Dit bezegel ik met het uitreiken van het certificaat. ook leg ik de klant uit dat het van het grootste belang is dat er elk jaar naar zijn of haar PC/laptop wordt gekeken en opnieuw wordt gekeurd. Ik combineer dat met het verlengen van de virusscanner. Het is mij opgevallen dat het uitreiken van het certificaat het consult net even wat gewichtiger maakt dan voorheen het geval was. Eén klant pakte zelfs de agenda om niet te vergeten mij volgend jaar weer te bellen voor een keuring! Het uitvoeren van keuringen en het uitgeven van de certificaten heeft bij mij dus écht geleid tot serieuzere consulten, blijere klanten en meer omzet!"
De ervaring met het ICTKeurmerk van TCR (Theo's Computer Reparaties)
Theo Annink, eigenaar van TCR (Theo's Computer Reparaties), zegt dat hij het ICTKeurmerk op dit moment inzet bij zijn vaste klanten. "Ik sta op het punt om een mailing te sturen naar het complete klantenbestand, om deze klanten op de hoogte te brengen van het Keurmerk." Hij is druk in de weer geweest met zijn website. "Ook heb ik mijn website aangepast met alle informatie over het ICTKeurmerk. Folders deel ik al uit bij mijn huidige klanten, die deze graag willen doorgeven aan vrienden, familie en kennissen." Annink vertelt ook over hoe de keuringen zelf verlopen. Annink: "De keuringen gaan heel prima. Ik bezoek vaste klanten waarvan ik de computers al in beheer had. De meeste dingen zijn daarom al op orde. Klanten zeggen dat zij het Keurmerk nodig vinden." Annink is tevens een partnerschap aangegaan met GDATA. "Klanten krijgen een jaar lang een licentie voor internet security van GDATA. Naar aanleiding van de opleidingsdag geniet dit mijn voorkeur, in plaats van een gratis versie."
De ervaring met het ICTKeurmerk van Fast Moving Media
De zeer gemotiveerde en enthousiaste Martijn Franken van Fast Moving Media vertelt graag iets over het ICTKeurmerk. Franken werkt direct samen met Daniel Klerks van FAN Systems. Samen promoten zij het ICTKeurmerk in hun regio. "Het ICTKeurmerk is een product dat goed onder de aandacht gebracht moet worden. We zijn op dit moment bezig dit te doen door veel lokale media op te zoeken, zoals de lokale krant en een lokaalradioprogramma, genaamd 'Efkes buurten', maar ook voordat we gecertificeerd Keurmeester waren, gingen we al aan de slag." Dit deden Franken en Klerks door middel van aankondigingen bij hun klanten. Ook is Franken aangewezen om een keuring uit te voeren bij de winnares van de Facebookactie Like, tag en win.
De ervaring met het ICTKeurmerk van Vergouwe ICT
Richard Vergouwe van Vergouwe ICT is aan het woord. Vergouwe is een Keurmeerster uit de eerste lichting en vertelt graag over zijn ervaringen. "Een periodieke keuring voor bedrijven hadden wij eigenlijk al, omdat wij in ons dagelijkse werk bedrijfsnetwerken onderhouden. Ik was dan ook erg enthousiast toen ik van ICTWaarborg begreep dat er een officieel ICTKeurmerk zou gaan komen voor de consument. Een doelgroep die wij zeker wel bedienen en ondersteunen, maar waar de kansen toch minder makkelijk te vinden zijn dan bij bedrijven. Met de keuring is een eerste kennismaking en het benaderen van bestaande particuliere relaties een stuk eenvoudiger en logischer. Daarnaast heeft de keuring niet alleen een meerwaarde voor de consument, maar ook voor ons."
Vergouwe ICT heeft hiermee extra middelen in handen om ook de consument doeltreffend te benaderen. Ook is er dankzij het ICTKeurmerk meer interesse ontstaan voor Vergouwe ICT. "We hebben al aardig wat keuringen in de planning staan. Daarom zal mijn collega Rik Kranendonk in november ook de opleidingsdag voor Keurmeester volgen. Hij gaat zich dan specifiek richten op de consumenten. Voor ons heeft het ICTKeurmerk een absolute en bewezen meerwaarde!"
De ervaring met het ICTKeurmerk van DvD-ict
Dennis van Disseldorp van DvD-ict is zeer positief over het Keurmerk. "De consument staat er op dit moment heel erg voor open. Ze zijn bang dat ze geld bij fraude niet krijgen uitgekeerd van de bank." zegt van Disseldorp. "Ik ga zelf flyers maken en deze verspreiden in de regio." Op deze manier hoopt van Disseldorp snel nog meer keuringen uit te kunnen voeren. Ook is er, dankzij het ICTKeurmerk "ieder jaar een moment om weer een afspraak te maken met de klant."
De ervaring met het ICTKeurmerk van WDCP
Ook Wilfred Sijtsma van WDCP is zeer
positief over het ICTKeurmerk. "Het ICTKeurmerk is een perfecte aanvulling voor ons portfolio. De landelijke uitrol en de organisatie achter het Keurmerk geeft de consument vertrouwen om tot de keuring over te gaan." aldus Sijtsma. Sijtsma houdt het nieuws rondom beveiliging van ICT nauw in de gaten om de keuring zo goed mogelijk uit te kunnen voeren. "Uit recente publicaties blijkt dat de WPS functie in een toegangspunt zo lek is als een mandje, waardoor hackers simpel toegang tot het netwerk krijgen. Daarom is het een afkeurpunt." Sijtsma heeft al aan diverse consumenten het certificaat voor het ICTKeurmerk uitgereikt.
De ervaring met het ICTKeurmerk van AD Questo Computerhulp
Ad Maris van AD Questo Computerhulp aan het woord: "Sinds 8 oktober ben ik Keurmeester. Eindelijk, er is weer eens wat beweging op het niveau van de gewone 1 pc-computergebruiker. De gebruiker die worstelt met router, WiFi, tablet, laptop, WPA2 en internetbankieren." Maris voerde zijn eerste keuring uit bij een klant die een reguliere onderhoudsbeurt voor zijn PC nodig had. "Er stond helemaal geen antivirus of internetsecurity op. Updates waren voor het laatst bijgewerkt in april dit jaar en het internet zorgde voor meer ellende dan plezier."
Maris maakte gebruik van het persbericht, dat verscheen in een lokaal streekblad. Naar aanleiding van het persbericht, kreeg hij ook klanten. Sceptisch, dat wel. "Eén klant was heel uitvoerig in het stellen van vragen over de jurische status van het ICTKeurmerk. Ik heb haar alles uitgelegd en ze ging uiteindelijk akkoord."
Een product met potentie. Zo noemt Maris het ICTKeurmerk. "Als alles goed uitpakt voor een klant die gedupeerd is, wil iedereen een certificaat hebben. ICTKeurmerk is een goed initiatief."